Dagens Dröm

Tänkte att jag bara skulle skriva lite om dag. Jag badade ju Hjerta och det gick bra förutom att hela badrummet + jag blev en del av en vattenlek. Upptäckte efter en stund att inte vattnet sjönk ner pga av att badkars proppen hade åkit ner för andra gången. Sedan bar det av till Sara för att fira min brorson på 3 årsdagen, presenten som han fick var ett PS3 spel (Bilar) och det blev han jätte glad över. Det var trevligt med lagom mycket folk och mycket att fika på fanns det, Det var två tårtor och jag tror det var 4 st olika kakor och sedan någon citron bakelse som jag har glömt vad dom heter. Vi fick skjuts hem av Saras pappa vilket var jätte snällt. Skönt att slippa åka buss med hundarna var av Hjerta piper hela vägen. Hon gjorde det inte första ggr vi åkte buss men nu var det lite mer folk som hon inte fick hälsa på och sedan så löper hon. När vi kom hem var vi jätte hungriga så vi bestämmer oss för att köpa snabbmat vilket vi typ bara gör några ggr om året. Det var verkligen jätte gott och efter maten så la jag mig i sängen för en lite vilostund efter maten. Så jag ligger där och tar det lungt och håller precis på att somna när jag hör ett gnissel.. Tror fört att det är Bella så jag sätter mig upp i sängen för att lyssna. Men det var inte Bella som lät efter en stund så slutar det så jag lägger mig igen. Men så fort mitt huvud landar på kudden kommer ljudet igen, efter att jag har funderat kommer jag fram till vad det är som låter. Det är mina grannar som har sex... Å just då blir jag lite irriterad men sedan känner jag mig lite som en hycklare. För jag har varit med om samma sak själv, så hörlurarna åker på och jag somnar. Jag sover väldigt oroligt och drömmer drömmar som inte har något med varandra att göra. Jag drömmer om hästar som springer genom öknen och om delfiner i vattnet.
 
Drömmen
Sedan så drömmer jag att det ringer men jag kan inte svara, allt är mörkt å det är något fel på telefonen. Men jag vet att det är någon av mina x som är någonstans i Sverige och att det har hänt något men jag får inte reda på allt. Jag har ingen aning om vem jag pratar med heller för teckningen på telefonen är så dålig. Sedan blir allt mörkt och sedan står jag å pratar med en kille, jag vet vem killen är men det kommer jag inte att säga. I alla fall så fikar vi på macken och går på månskens promenaden runt en å, men i slutet av drömmen så sticker jag mig på en blomma. Jag har långa taggar på handflatan som jag plockar upp och när jag vaknar sen så är jag röd om hela handen, så jag har förmodligen legat å nyp mig själv madens jag sov.

Dagens händelser

Hej alla ny vakna, idag är det lördag och jag vett att många har fått pengar och ska ner på stan och shoppa. Det är ju jävligt härligt att bara dra ner på stan med några vänner och gå runt i affärer ta en mysig fika och bara snacka. Och det är allt det där som jag inte ska göra idag tyvärr. Jag ska snart duscha av en av hundarna, sedan blir det att jag tar en härlig varm dusch för att sedan fixa mig och dra på kalas. Det är min yngsta brorson som har fyllt år så det blir att dra iväg dit å fira. Det är ju ganska svårt i dagens samhälle att vet vad man ska köpa till en kille på 3 år. När jag var liten vet jag att det gällde leksaker och grejer som man kunde ha med sig ut, men nu 2012 så är det tv och data spel som gäller. En del vill till och med ha våldsamma spel då man går å skjuter andra människor vilket jag inte halt ok med. Men till min brorson blir det ett mildare spel med massa fart å fläkt. Ett barnvänligt spel där man ska ha roligt utan att ta död på massa människor eller monster. Efter kalaset är jag väll inte så säker på vad jag ska hitta på min nu går jag och gör ett att få inte Hjerta i duschen utan att jag själv ska ner i badkaret, lycka till.. Men det går nog bra, bara hon inte försöker hoppa ur badkaret själv vilket hon oftast försöker med. Nu säger jag hej då och till alla er som läser ha en bra dag och jag hoppas nu fyndar stort på shoppingen idag. POK

God natt sov gott och dröm sött

Ska väll sova snart att suttit och kollat på lite bilder som jag tog i dag så innan jag säger god natt så lägger jag upp några av dom här. Är relativt trött så natti sov gott, kanske jag drömmer några mer knasiga drömmar jag kan skriva om imorgon XD
 
 
 
 

Hoppig dröm

Idag har jag varit ensam hemma med hundarna, mor åkte till Arboga för att hälsa på min syster å hennes familj. Vad jag har hört så har hon haft det jätte bra, vilket glädjer mig. Hon har det så tråkigt här spe när jag är på lite putt humör, Dåligt humör har ju lätta att sprida sig som en löpeld. Hjerta hon löper för fullt vilket gör henne sur å grinig på Bella när hon drygar sig. Blev faktiskt lite bråk på morgonen efter mamma hade åkt, förutom det så har dom varit snälla idag. Förutom när vi går ut... Dom är ju snälla men dryga, dom lyssnar inte så jätte bra och Hjerta får upp spår oftare en vanligt. Så på lunch rasten tänkte jag- Nej nu jävlar ska vi ut på en låång promenad så vi gick runt huset ( skoja ). Nej vi kick flera varv runt huset... Okej nu får jag ge mig känner att jag myttar rejält nu nej vi gick en skogs promenad. Vet dock inte om man kan säga att det var en skogspromenad.. Det var en promenad som innehöll massa träd, gräs och lukter i alla fall. På promenaden var dom stissiga och busiga så jag ökade takten, mitt i ett steg så ser jag hur en gräshoppa laddar mitt på min sko. Jag får panik börjar hoppa omkring å skriker för att sedan springa där ifrån ( livrädd för gräshoppor). När vi kom hem så var dom trötta lika så jag. Så dom fick lite käk och jag satta mig å vilade. Antar att det är helt okej att säga att jag har vilat ganska mycket idag, sov jätte dåligt i natt med konstiga drömmar. Så jag somnade om efter morgon promenaden å då kan man ju verkligen tala om konstiga drömmar. Jag kan ju försöka förklara den för er men troligen kommer ni inte fatta ett dyft.
 
Drömmen: Jag ligger i min säng och sover när jag vaknar av ett ljud, det är några röster som säger något men jag kan inte uppfatta vad. Så jag slänger upp täcket och sätter mig långsamt upp i sängen. Vid min säng kant tittar en kille upp, å den här killen är helt sjukt snygg!! Han är väldigt lång och muskulös, Han har svart kort hår, bruna stora ögon och ett stort vitt leende som bara blir ännu vitare mot han solbrända kropp. Jag blir ju chockad, vad gör han i mitt rum? Jag tittar runt å ser att allt i mitt rum är borta förutom sängen jag ligger i. Killen reser på sig och han har snickarbyxor på sig och en vit t-shirt. Han skrattar åt mitt förvirrade ansiktsuttryck och går sedan ut ur mitt rum skrattandes. Jag försöker kliva upp ur min säng med det känns som jag rör mig genom sirap, allt går så mycket långsammare och jag kan inte se så bra, Det är dom om mina ögon har immat igen. Jag kommer tillslut över tröskeln till vardagsrummet innan jag faller ihop. Hela rummet är ut fokus, å det är nästan som om det ändras i storlek och form hela tiden. Jag försöker resa på mig men det går inte, jag kan inte röra mig, jag känner mig som en fisk på torra land eller ja en död fisk på torra land. Alla möbler är borta och det är två gubbar och snyggingen som håller på att rustar upp lägenheten. Killen går hem å jag ligger fortfarande på golvet i min slitna, på tok förstora t-shirt. Gubbarna kommer emot mig och dom ser inte glada ut, dom drar/släpar mig ut på gården å börjar slå å sparka på mig. Jag fattar inte vad jag har gjort! Jag kan inte förstå vad det är som händer med mig. Just då kommer Bella och hoppar rätt på dom och biter dom i halsen, jag fattar knappt något av det som händer men som ett trollslag kan jag gå igen. Och när jag kommer upp till lägenheten är allt som vanligt bortsett från några saker. Min mor har tagit ett lån men det som hon tog lånet till finns inte länge tillgängligt så hon har köpt ett gigantiskt enormt saltvattens akvarium, med bara exotiska fiskar i. Jag kan inte namnet på någon av fiskarna och när man tittar in i det är de som om man sug in i akvariet och simmar med fiskarna. Men ser dom från alla håll å kanter, det är blått glittrande å vackert. Så jag tittar upp på min mor för att fråga: Varför har du köpt det här? Men jag är inte längre hemma. Jag hade hamnat på ett ställe som jag inte riktigt kan förklara, det var lerigt och väldigt roligt men allt handlade om fiskar. Man kunde fiska gigantiska fiskar med en lyftkran, man kunde bada m fiskarna , det fanns karuseller med fiskar. Allt med fiskar överallt!! Men jag fattar inte hur jag hade kommit dit eller hur jag skulle komma där ifrån. Men jag ser en rödhårig kille som jag vet att jag känner igen, jag har sett honom förut men jag vet inte var när eller hur jag träffade honom. Efter en stund så kollar han mot mig, hans ögon blir stora som glödlampor och all färg försvinner i hans ansikte. Han vänder om och börjar springa och jag efter som en lejon hona efter en gasell. Men något jag inte är beredd på är att jag kan springa fort och hoppa otroligt långt. Det är som om tyngd lagen inte gäller på det här stället.Jag får fatt i honom till slut och han säger inget till mig han bara kollar på mig, rädd som en hare. Jag frågar vem han är men får inget svar. Han tittar bort ifrån mig å jag försöker se vad han tittar på mig jag ser inget och när jag vänder min blick mot honom igen är han borta. Och jag är inte på fisk nöjesfältet längre utan i en stan på 1800 talet. Jag har en ljus puffig klänning på mig med under kjol och allt, en liten hatt på huvudet och en paraply i svart spets i handen. Jag ser mig omkring och det verkar som om det är höst, en dimbank rullar sakta in över byn jag är i och det är väldigt sent på kvällen. Jag fryser lite så jag börjar sakta röra mig längs gatorna. Jag går förbi en butik å i skyltfönstret så hänger det omålade masker i ljust latex, det ser ut som riktigt hud som bara vänta på att man ska måla dom, på skylten utan för står det Behåll masken på. Ja jag går väll in och där på krokar hänger allt man behöver för att göra en alldeles egen mask. Jag är inte ensam i butiken, en ung kvinna är också där å plockar lite allt möjligt. Jag tar en egen korg och börjar plocka och titta på vad jag kan behöva, jag bestämmer mig för att göra en klassisk vampyr mask. Det är mörk i butiken å jag ser inte så bra. Men jag lyckas hitta min storlek på alla varorna, även latex maskerna har storlekar, så dom ska passa, utforma och röra sig perfekt med mitt riktiga ansikte. Jag hör hur det klingar till i klockan ovanför dörren jag kikar mellan hyllorna för att se vem det är som har kommit in. Jag ser en kort tjock man men hög hatt, Svart rock, under rocken har han en tyg väst i rött och ett guld ur i väst fickan, han har svarta byxor på sig och glänsande finskor. Jag tänkte att han såg lite ut som en borgmästare i gamla filmer. Han sätter sig på en låg bänk och tittar runt i affären. Jag vet inte varför men den här mannen gör mig illa till mods, jag känner en stark rysning genom hel kroppen. Nästa sek så stirrar han rätt in i mina ögon, jag känner att jag bara vill skrika men istället blir jag arg. Jag går fram till mannen å säger att han få gå, då jag vill kunna köpa mina saker ifred. Jag knuffar ut honom genom dörren rätt på en kvinna i likadan klänning som jag fast smaragd grönt blänkande, hon är långt vågigt blont hår, med ljus blåa ögon. Hon är lång och smal men väldigt muskulös. Hon tittar argt på mig och sedan ler mot mannen. Dom ger varandra en nick och då börjar jag springa, jag gömmer mig i folkmassor. Samtidigt försöker jag få klar min mask med alla delar å färg, jag lyckas äntligen bli klar sätter på mig masken. Då ser dom mig, ,jag kan inte gömma mig längre eller springa ifrån dom. Jag ser att dom närmar sig fort, känner deras händer gripa tag om mina armar. Jag kollar upp på deras ansikten och får en chock, dom ler mot mig! Dom har värdens vänligaste leenden på läpparna. Kvinnan säger : Du va en riktigt bra mot spelare nu går vi å tar en öl på pubben.
 
Sen vaknar jag av att Hjerta har hoppas upp i sängen å pussar på mig. Efter den drömma har jag varit vaken resten av dagen, städat, diskat och fotograferat lite. Fick en jätte bra bild på hundarna och den kommer här.
 

Mardrömmar

Först så var jag magsjuk i 4 dagar, jag blir frisk å mår jätte bra. Sedan blev jag sjuk igen men nu var det biverkningar av min medicin så då var jag sjuk i en vecka. Nu mår jag bättre fysiskt men pga att jag inte tar min medicin så mår jag sämre psykiskt. Jag hade min första mardröm inatt på över en månad, dom drömmarna är inte behagliga dom innehåller mörker och död. Bella är mitt allt hon och jag har varit med om mycket tillsammans och ofta i drömmarna så förlorar jag henne på många olika sätt.
 
Drömmen: Det är mörkt och kallt, jag springer genom en skog och hör vargarnas ylande kommer närmre. Allt är täckt av djup snö och jag känner hur hjärtat bultar snabbare och snabbare, svetten rinner och allt jag tänker på är Bella. Jag skriker ut BELLA SPRING!! Och hon springer men snön är så djup och hon drunknar nästan i det. Jag lyckas springa ikapp henne å sveper upp henne i mina armar. Ylande vargar springer om oss jag ser hur dom börjar bilda en cirkel. En varg gör utfall jag kastar mig åt sidan å hamnar i ett hus av glas. Jag ser vargarna lunka utanför, jag ser deras andedräkter imma igen glasväggarna. Deras lysande ögon följer mig och min trötta Bella för varje steg. Det är så kallt och vi är så svettiga, plötsligt så börjar glaset spricka, Bella tittar på mig med sina bruna ögon och puffar med nosen på mig. Vi springer längre in i huset och in i garderob, men när jag tittar mig omkring så är jag inte i glashuset mitt i skogen Bella är inte tryggt i min famn hon, glashuset, skogen och vargarna är borta. Jag står mitt i ett vardagsrum, allt är hemtrevligt och mysigt. Det verkar som om dom som äger huset jag är i har en fest, alla skålar och skrattar. Men dom verkar inte ha lagt märke till mig, jag som genom luften har uppenbarat mig mitt i festens centrum, mitt i deras vardagsrum. Jag springer mot ytter dörren rycker upp den å ser att snön fortfarande finns kvar. Men nu är det villor som är täckta av den och inte träd. Jag hör bilar som åker på en motorväg och bortom den finns en stor björkskog. Jag skriker BELLA VART ÄR DU?!! Men inget svar, på en sekund ser jag hur hon dör på tio olika sätt. Ibland dör hon fort men för det mesta ligger hon och lider. Jag sitter på trappan till villan, vad jag vet så har inget hänt Bella men ändå så såg jag det framför mig. Mina tårar rinner ner för mina kinder men det är så kallt att dom fryser till is. Jag reser på mig och börjar gå, går bort från festen, bort från villorna och mot motorvägen och den stora björkskogen. Jag hör hur snön knastrar under mina fötter å bilarnas motorljud kommer närmre. När jag väl är vid motorvägens kant så känner jag när bilarna åker förbi mig i hög fart. Jag ser något röra sig på andra sidan vägen. Det är en tik med valpar, hon försöker korsa vägen men valparna är för många och bilarna åker så fort, valparna blir överkörda, mamman kommer springande emot mig med en av valparna i munnen. Jag sträcker ut mina armar mot henne, hon ser så glad ut. Som om hon äntligen har hittat en person som bryr sig. Sedan hör jag bara ett gällt skri av däck och känner sedan en varm vätska i mitt ansikte, tiken är borta lika så valpen å jag står vid vägkanten täkt av blod. Jag blir så arg å ledsen jag fattar inte hur allt kan gå så fel! Jag känner mig så otroligt förvirrad och förtvivlad. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Så jag springer rätt ut på den svårt trafikerade vägen, jag måste ta mig till andra sidan upp till björkskogen. Jag klara mig med nöd å näppe, jag ser att något rör sig i buskarna vid vägkanten, en gny svävar upp från marken, Jag går fram och kollar och där är en gyllengul liten valp, kall och hungrig. Jag tar upp den och lindar in den i min halsduk och lägger den i min famn innanför jackan. Jag fortsätter upp och ser sedan Bella komma springande emot mig och ser så glad ut. Hon har tungan ut ur mun hennes päls flyger omkring henne och hon hoppar upp mot mig. Hon missar min famn! Allt går så långsamt istället för att flyga in i min famn flyger hon rätt ut i motorvägen å försvinner för gott..
 
Jag vaknar med tårarna som rinner ner för mina kinder, jag känner efter vart jag är, jag ligger i sängen hemma i mitt rum. Jag famlar i mörkret till jag stöter min hand mot en varm mjuk pälsboll som andas tungt vid min sida. Tack och lov att det bar är en dröm, jag somnar om och ny mardrömmar kommer och går. På morgonen så kommer Hjerta in hon magpumpar mig å nafsar mig i händer å nacke, dax att gå upp... Å efter en natt som min får hela min förmiddag förlorad...

Sluta döma andra människor!

Fick nyss en liten tanke angående hur folk beter sig mot varandra. Varför man hela tiden hittar fil på andra och inte på sig själv. Hur vi dömer ut vad som är falskt å äkta, när någon plastik opererat sig eller photoshopar en bild då döms dom människorna ut som falska å oäkta. För mig så kan man inte döma en sån grej på utsidan vad som är äkta å oäkta sitter innan för pannbenet. Och om någon mår psykiskt dåligt över sin kropp, ska dom då inte ha rätt att göra vad dom vill med den då? Det är inget dåligt med att operera sig eller photoshopar bilder. Jag är för båda två, fast jag inte har gjort något av dom. Allt vi dömer visar bara vilka som inte har någon insikt i sig själva å vågar inte tar reda på sina brister å fel. Som nu inte ens existerar. Alla är vi hela på olika sätt, alla är vi äkta på olika sätt. Folk som ljuger å bedrar det är oäkta människor. Men sanningen kommer alltid fram å det är att ingen har rätt att döma andra utan att ha granska sig själv. Så sluta hitta på massa skit om hur en människa ska se ut för vi är alla äkta på insidan av våra hjärtan.

Min klantighet och dålig timing!!!

Har varit magsjuk onsdag, torsdag, fredag och igår var jag lite bättre å kunde äta lite samt idag mår jag bättre än igår så det är ju på väg åt rätt håll. Har spytt massa och inte kunnat ätit samt bara sovit typ. Igår fick jag i mig min första måltid vilket var super gott då jag var super hungrig! I torsdags på morgonen å dagen trodde jag att allt var över eftersom jag mådde bra men nej på fredagen bodde jag princip med huvudet i toan. Inte trevligt! Hade glömt hur hela toan såg ut på insidan men nu vet jag å kommer nog aldrig allt glömma den noggranna granskningen jag gjorde mot min vilja. Idag mådde jag så pass bra att vi åkte för att städa lite i min lägenhet, det kanske inte blev så jätte mycket gjort men lite blev det i alla fall. Å jag är glad över den insatts jag gjorde efter flera dagar sängliggande =). Något jag glömde skriva var även att på morgon promenaden så stack Hjerta ifrån oss efter ett par harar. Mycket av det var mitt fel då jag trodde att hon skulle hålla sig till Bella som inte jagar harar. Men ack så fel jag hade! Men hon kom tillbaka helskinande efter mycket rop och lockning.Å det är ju huvud saken. Men nu åter till min lägenhet. Den var riktigt skitig!! Fattar inte hur det har kunnat bli så mycket damm när jag städade innan jag åkte och att jag inte har varit hemma på ca 6 veckor. Det är som om dammtussarna leker på bordet när inte katten är hemma så att säga. Men vi städade lite och det gick jätte bra, jag packade ihop det jag skulle å kastade det som just då skulle kastas. Det jag inte hade räknat med var att det skulle bli så mycket att ta med hem. Så det blev i alla fall 3 kassar och min proppfulla bag plus två hundar. Jag tog Hjerta min bag och en kasse medans mamma tog Bella å två kassar. Jag vet inte hur många ggr jag frågade mamma om jag skulle ta en av hennes kassar men hon är ju så envis. Men det kanske var ganska bra att hon inte gav mig någon av hennes kassar när jag tänker efter.. För efter vi hade hoppat av bussen på Viksäng så råkade jag ut för min klumpighet och dålig timing. Jag går med dålig balans efter som kassen å bagen väger en del, med en lite smått stressad å busig Hjerta i handen. Samt så har jag mina vita snygga höga skor på mig, skinnbyxor som nu sitter jävlit tight efter som det är varmt å svettigt och att jag har min rosa skinnjacka gör ju inte saken bättre. Det som hände var följande: Jag ser mig inte för vart jag går så jag vrickar min fot på kanten mellan asfaltvägen och gräskanten i samma sekund så rycker Hjerta till. Då tar gravitationen över å jag får ett hår möte med marken. Medans jag faller flyger allt jag håller i ur mina händer. Jag ska försöka ta emot mig själv men lyckas otroligt nog bara skada mig själv mer då jag armbågar mig själv i revbenen samt vrickar min andra fot. Medans jag ligger där och har ont står mamma å försöker att inte skratta åt mig, å frågar om hon ska ringa ambulansen. Det får mig hyfsat fort upp på benen å jag klara mig undan med två vrickade fötter, skrapad hand, blåmärket å lite huvudvärk. Om jag inte hade haft på mig mina skinnkläder hade jag nog skrapat upp mig riktigt ordentligt!! Jag säger bara en sak tur att det inte var en betongsugga!!

Nu funkar det!!

I tisdags då jag skulle skriva ett inlägg frös hela datorn, det var inte roligt! Så nu hoppas jag att det inte händer igen. Så mina dator är lite knäpp efter att den råkade åka i golvet btw det var inte jag som klantade mig men jag nämner inga namn här. Så fort den åkte i golvet så dog den direkt men efter en stunds trögande så fick jag igång den men då frös den istället. Men nu fungerar den helt ok igen!! Bara för att jag är ett data underbarn som kan fixa allt ;p Nej det kan jag inte nu ställer jag mig sj på en pedistal men nu får gärna börja buga å tillbe mig ändå. Kan inte lova att jag kommer att höra era böner men ska göra mitt bästa som gudinna Xp I alla fall så har jag inte haft för mig så mycket fast ändå varit i full gång, det blir ju så att när man tänker å ska försöka komma ihåg något som man har gjort så är det blankt, sedan efteråt så poppar det upp massa grejor i huve. Jag var i alla fall barn vakt i tisdags ett av barnen spydde ner hela min säng men det gör inget efter som jag älskar ungen som gjorde det. Barn går först i alla lägen typ... Har vaknat dom senaste morgnarna med extrem huvudvärk så det strålade ända bak till nacken mamma sa att det kunde bero på att jag sover med huvudet i fläktstrålen hela natten så nu har jag flyttat på den för att se om det blir bättre imorgon. Imorgon kommer min bror m barn för att hämta en cykel här. Så det ska bli roligt att träffa dom <3 Hjerta å Bella har det jätte bra och håller på att busar hela tiden, dock tycker dom inte om när jag går hemifrån vilket jag tror vi måste jobba på. När mamma går så är det inga större problem dom kan voffa lite sedan går dom i å lägger sig i mitt rum och sover. På tal om att sova så ska jag göra det nu natti natti å sov gött, låt inte sängkrypen bita er inatt..

Inte okej

Fan det här är inte okej, dumma mej!! Jag ska ju inte hålla på så här när jag har en blogg, snacka om att jag har missunnat den! I alla fall så har det varit lite krångligt den sista tiden, inget har egentligen gått som det ska och det har varit ganska trassligt i mitt huve. När jag säger så då menar jag att mitt hår verkligen ät trassligt men det har mina tankar om vissa saker också varit. Men seriöst jag måste klippa mig snart!! Ser ut som en ihop trasslad fiskelina i håret. Dock så har det blivit mycket bättre sen jag började använda ett Gliss schampo, det är en svart förpackning å schampot har hjälp mitt hår jätte mycket. Just nu har jag den här rastlösa känslan och jag vill väldigt gärna börja plugga igen! Men jag ska vänta tills jag har flyttat. Det har hänt så mycket den här månaden eller ja förra månaden att jag inte vet vart jag ska börja. Men jag kan börja med att säga att jag just läste inläggen å jag har visst redan berättat den jag hade tänkt skriva nu. Så då berättar jag om helgen istället XD Va hos min pappa i sura nu från lördag till söndag det var verkligen jätte roligt! Dock kommer jag nog aldrig åka till en strand där det ligger folk å solar igen i alla fall inte med två hundar.. Hjerta var jätte jobbig hon skulle hälsa på alla å samtidigt ville hon inte sluta bada. Så först så tror jag att hon är nödig så jag går bort med hundarna en sväng men dom gör inget. Så jag går tillbaka å då börjar hon igen så då går jag in i skogen, det ända jag har på mig är en bikini å inget på fötterna efter som jag trodde att det skulle gå fort. Men hon är så stissig å springer å alla håll å kanter. Å så fort någon går från stranden å då vare folk hon inte kände eller hade hälsat på så blev hon gnällig. Hundarna hade med sig varsin handduk som jag tänkte att dom kunde ligga på. Men nej dom leker på sina handdukar å lägger sig sedan på min så alla handdukar har helt sandiga. Pappa fick också sand på sig hihi. Nästa morgon så var hela mitt hår sandigt å det kliade så fruktansvärt. Det var ju bara att börja plocka sandkorn ur håret.. Något som jag glömde skriva innan var att efter vi kom hem från badstranden så blev det värsta brak middagen med räkor, gillad lax och majskolvar, vitlöks bröd å tunnbröd, en stor god sallad såser osv jätte gott var det!! Hundarna busade i gräset å hade jätte roligt, efter det så kollade vi film å åt popcorn xp. Så tillbaka till igår blir det för då var det ju söndag. Det var jätte härligt, jag vaknade först då på morgonen typ två timmar innan alla andra, å jag hade lyxen att bara kunna släppa ut hundarna. Sedan gick vi in å jag tänkte ju ge hundarna mat men pappa hade ställt undan den så jag sprang runt å leta efter den i några min, sedan så tänkte jag men jag kan ju sätta på kaffe medan jag letar efter hundmaten. Jag hittade kaffefiltret, te å i stort sett allt annat utom kaffet.. Så då letade jag efter kaffet men då hittade jag hundmaten, så dom fick sitt käk. Sedan så ställde jag mig i köket å tänkte - Vilket skåp har jag inte kollat i??? Sjukskåpet!! Å mycket riktigt så stog kaffet där efter ca 5 koppar kaffe å lite fotboll och rock ringande så tog jag å Zenita en lång promenad med hundarna, dom fick vara lösa å sprang runt å lekte vi träffade andra hundar som Bella hälsade på. Jag har märkt att sedan Hjerta kom hit har hon blivit mycket snällare mot andra hundar xp Så nu är det måndag, idag ska jag borsta hundarna, laga mat och sedan ska jag å älsk ner på stan å sedan bio. Mysigt värre <3 Här kommer dert några bilder från helgen XD
 
 
 Några getingar som var lite hungriga
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bella leker med en boll
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och Pappa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hundarna som undrar om pappa behöver hjälp med grillningen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus